48. The Grampians

19 april 2018 - Halls Gap, Australië

Het is vandaag een feestelijke dag want M heeft er een streepje bijgekregen en dan ben je de baas van de dag en mag je bepalen wat je wilt. M kiest ervoor om The Grampians eens goed te gaan bekijken.

We verblijven een paar dagen in Halls Gap, het centrum van the Grampians National Park (NP). Bergen, kliffen en rotswanden rijzen zomaar uit het niets op in dit populaire park in het westen van Victoria. Daartussen hoppen kangoeroes vrolijk heen en weer, springen koala's van boom naar boom en lopen er emoes rond te stappen.

We moeten van M beginnen met een redelijk pittige trail naar The Pinnacle. We lopen over rotsige paden en stoppen regelmatig vanwege het uitzicht. Uiteindelijk komen we  bovenop de hoogste rots en daar hebben ze een uitzichtpunt met een  hek omheen gezet zodat je ook goed naar beneden kunt kijken. Mooie beloning! Zelfde weg terug en dan blijkt dalen toch lastiger dan klimmen. In drie uur gedaan is dan wel weer netjes.

Vervolgens moeten we van M gaan rijden naar de 'Baroka Lookout', leuke plek beetje te makkelijk als je net iets pittigers hebt gedaan. Derde onderdeel van M is 'Reed Lookout en the Balconies', ook dit is iets te eenvoudig... Ook vinden we het aangegeven uitzichtpunt minder mooi dan het uitzicht onderweg. De watervallen doen we niet zegt M want het is tijd voor koffie met gebak in Halls Gap.

Op het verjaardagslijstje van M staat ook een bezoekje aan Bunjil Shelter, dit is een locatie van de Aboriginals waar nog een wandschildering zichtbaar moet zijn. Het is een half uur rijden en we zien weer veel koeien, schapen, kangoeroes en emoes. Als we daar arriveren zijn we de enigen.
Het is rotsachtig, aan de voet van een berg en er hangt een mystieke sfeer.

De tekening zit achter een hek en is goed zichtbaar. Het is een afbeelding van  Bunjil, de schepper van alles wat leeft en de belangrijkste beschermer (geestelijk leider) van de Aboriginals.
Het is er volkomen stil, een mooi cadeau.

1. Marianne van liemt:
    Hey Mariette,
    Van harte gefeliciteerd!!
    Wat zien en beleven jullie toch prachtige dingen
    Veel plezier nog
    Liefs
    Marianne
  2. Coby:
    19 april 2018
    Lieve jarige en echtgenoot!!
    Al via Facebook gefeliciteerd. Nu ook nog even via deze blog. Wij wensen jullie een mooi nieuw levensjaar toe...
    Lieve groetjes.
    Nog even en dan komen de boys (en dame). Spannend maar erg waardevol...
  3. Gerlof:
    19 april 2018
    Van harte gefeliciteerd! En wat een bijzondere tocht maken jullie mee! Mooier feest dan wat jullie beschrijven kun je niet beleven denk ik. Ik wens je dan ook dat de komende jaren net zo vol avontuur en ontmoeting zitten als wat je nu mee maakt!
  4. Gerrit:
    19 april 2018
    He jarige Jet, van harte gefeliciteerd en nog heel veel jaren met zulke mooie avonturen. Lieve groetjes van je broer.
  5. Janny Bos:
    19 april 2018
    Lieve M, een paar dikke digitale zoenen voor je verjaardag! Op naar n mooi en bijzonder jaar. Dit is n goede start....
  6. F&G:
    19 april 2018
    Hee Mariette, kan qua Nederlandse tijd nog net :-) van harte gefeliciteerd. Je hebt mooie herinneringen gemaakt op je verjaardag. Om nooit meer te vergeten. Geniet ze nog. Verjaardagsknufdels
  7. Gert en Willy:
    20 april 2018
    Wat schitterend om jullie fantastische reiservaringen te lezen. Mariette gefeliciteerd en alle goeds voor het komende jaar gewenst. En Kees voor jou geldt hetzelfde. Best leuk om op deze wijze verjaardagen te vieren he? Geniet van jullie prachtige reis en wij blijven jullie graag volgen.
    Hgr Gert en Willy.
  8. Kees van Someren:
    Lieve mensen,
    Wat leuk om zo felicitaties te krijgen voor mijn verjaardag in Down Under!Het is inderdaad heel bijzonder om op deze locatie mijn nieuwe levensjaar in te gaan. Als dat symbool staat voor wat er nog komen gaat, dan kijk ik daar erg naar uit.
    Bedankt dat jullie op deze manier bij mijn feestje wilden zijn,
  9. FC:
    20 april 2018
    Mooi! Goed gevierd lijkt mij zo :-)