38. Autumn in Bright

10 april 2018 - Bright, Australië

Het is vandaag maar een korte rit naar onze volgende plek en daarom gaan we eerst nog even terug naar Albury. M wil nog wat kopen voor oliebol K. Er heerst een prettige bedrijvigheid in het stadje en we zeggen maar weer eens dat we ons bevoorrecht voelen want in Nederland gaan de collega’s gewoon weer aan het werk.

Als we net buiten het stadje zijn verandert het beeld en zien we vooral veel bomen, boeren, glooiende weilanden, schapen en slingerende wegen. Zeker mooi! We zijn voor 1 uur pm op onze camping en dan kan M zich eindelijk uitleven: maandag wasdag! Met glimmende oogjes stort ze zich op de was. K mag dan de lunch verzorgen en als we dat oppeuzelen maken we plannen voor de middag. Eerst de was afmaken zegt M, dus we starten met een wandeling over de fijne camping en dan lopen we natuurlijk even langs de was- en droogruimte.
Daarna slenteren we het dorpje door. De Belgische Amelie van de receptie heeft ons wat tips gegeven en die lopen we na. Wat ons opvalt zijn de herfstkleuren die hier zijn. Bomen zijn wat gelig en soms vuurrood. Bright schijnt daar beroemd om te zijn, een beetje Indian Summer zeg maar. ‘Over twee weken komen de fotografen weer en dan zijn de herfstkleuren op zijn mooist zegt Amelie. We doen het er vandaag maar mee.

In het dorpje is een rivier met allerlei verrassingen: een duikplank, stenen dammen, een grote glijbaan en daar wordt door de kinderen flink gebruik van gemaakt. Het is herfst met 31 graden, heerlijk toch! Het heeft allemaal de sfeer van een nazomerdag.

Het is toch vreemd allemaal, we zijn vertrokken in de winter met kou, kwamen aan op Bali in een tropische hitte, zeg maar zomer; in Australië is het herfst en straks gaan we weer terug naar de zomer op Bali en daarna gaan komen we naar de lente in Nederland.
Alle seizoenen komen voorbij in korte tijd.

We lopen nog een stukje langs de rivier en wat bruggetjes over en komen dan uit bij Bright Brewer, de plaatselijke commerciële brouwer. Drankje doen? Er zijn verschillende bieren van de tap, herfstbokje misschien? Nee, we nemen een zomers witbiertje en kijken vanaf de veranda naar de verkleurde bomen en de spelende kinderen in het water.

1. Daan:
    10 april 2018
    De Australische band Crowded House heeft daar een liedje over: Four Seasons in One Day https://www.youtube.com/watch?v=dXiIU6ZcXdQ
  2. FC:
    10 april 2018
    Prachtig verhaal weer, typische herkenbaarheid van K en M (uitspraken, bezigheden en met name het genieten) Leuk dat dat zo terugkomt in de verhalen. Heerlijk om op deze manier genieten van een bijzondere sabatical. Leuke foto's en wat een fijne temperatuur zo (seizoenwisseling is mooi meegenomen, zie het maar zo). Het biertje heeft vast goed gesmaakt! FC
  3. Kees van Someren:
    14 april 2018
    Mooie toepasselijke muziek, heel herkenbaar, ik wist niet dat Crowded House Australisch was...
    Biertje was smakelijk, beetje citrus, beetje fris, dus echt zomers.