39. My wife is a Dutchy

10 april 2018 - Lakes Entrance, Australië

Het regent zachtjes buiten, in de camper zingt M ‘Happy birthday to you’ want K heeft er weer een streepje bijgekregen. Kadootjes worden bij het ontbijt overhandigd: een feestelijke kaart, een banier met happy birthday voor op de auto en een fleece vest van de firma Kathmandu, heerlijk warm, lichtgewicht en ook nog gerecycled uit (lege) plastic flessen. Het is wel vreemd om jarig te zijn in het buitenland, dat is nog nooit eerder gebeurd. Trakteren doet K ergens onderweg: koffie met homemade taart, hoe leuk en smakelijk is dat.

We hebben 285 km af teleggen en Amelie zegt dat we daar zo’n 5 uur voor moeten nemen. De navigatie heeft het over 3 uur. We moeten de Alpine way nemen en die gaat door de bergen. We klimmen en klimmen en komen uiteindelijk op 1865 m hoogte, fenomenaal uitzicht maar zeer kronkelende wegen (the long and winding road). Op de top zien we ook een paar oldtimers staan, we gaan erheen en knopen een gesprekje aan. Er is een ralley voor Vauxhalls vertelt een man met baard. Best inspannend zonder stuur- en rembekrachtiging zeggen we; ja gewoon een beetje hard werken, zegt hij…  Wel een mooi gezicht maar zij liever dan wij.

Ergens langs de route is een oud benzinestation, we vinden dat mooi en rijden de slechte oprit op. We zagen dat het ook een postkantoortje moet zijn voor de buurt. Een stevige man van een jaar of 45 staat achter de balie en vraagt wat hij voor ons kan doen. We willen postzegels, die heeft hij volop. Als we zeggen dat het voor Nederland bedoeld is dan krijgen we ook een hele stapel airmailstickers bij cadeau. “My wife ia Dutchy, her name is Nieuwstreet or something like that’. We kunnen de naam niet thuisbrengen. Wat we van het land vinden vraagt hij; enorm groot en prettige mensen. ‘O sure’, zegt hij. ‘We are not like the city, they can be grumpy. We take our time and you should be do the same. Nice trip and enjoy’.

Na zo’n 5 uur komen we aan op de nieuwe bestemming, Lakes Entrance. Het is een klein kustplaatsje met een mooi strand. Daar merken we dat het herfst is, wel zonnig  maar ook nog wat fris en het water van de oceaan is koud. M maakt een smakelijk verjaardagsdiner en als we dit aan onze tafel buiten willen gebruiken dan begint het te regenen. Net zoals de dag begon.

1. Coby:
    10 april 2018
    Al via Whatsapp gefeliciteerd maar ook nu nog even via de blog: van harte gefeliciteerd met je verjaardag..
    🎁🎉🎂🍷🥂
  2. Gerlof:
    10 april 2018
    Ja Kees van harte enne na regen komt ... maar dat zul je vast wel weten. Maak er maar een leuke avond van. Uhum zal wel bijna nacht zijn vrees ik. Enfin dan neem je er morgen nog maar eentje!
  3. Ankie:
    Dag Kees,
    Van harte hoor en een gezellige dag toegewenst!
    Met dank voor de mooie verhalen en prachtige foto's.
  4. FC:
    10 april 2018
    Dat klinkt als een goede verjaardag!! Uniek om zo te vieren. Ik kijk weer uit naar volgende verhaal en avontuur. Liefs
  5. F&G:
    11 april 2018
    Van harte gefeliciteerd Kees! Wij drinken er vandaag een op jou :-)
    Wat een vrijheid hebben jullie - heerlijk! Wij gaan nu ook een beetje genieten van het mooie weer hier.
  6. Piet:
    11 april 2018
    Van harte gefeliciteerd Kees, en Mariette natuurlijk ook.
  7. Kees van Someren:
    14 april 2018
    Hartelijk dank voor de felicitaties en fijn dat er geproost is.
    Mooi weer in Nederland is na al die kille dagen zeer welkom; ons advies: ga lekker naar buiten en geniet!
  8. Gerrit:
    16 april 2018