37. Well deserved

9 april 2018 - Kosciuszko National Park, Australië

Gisteren zijn we aangekomen in Kosciuzko National Park (NP). Het was zelfs met navigatie lastig te vinden. We kenden al de borden van oppassen voor overstekende kangoeroes en pas op voor wombats nu zagen we een nieuw bord: oppassen voor struisvogels… We hebben ze tot nu toe nog niet gezien. Het is een park waarin twee grote rivieren stromen en wat ook wel bekend staat als de Snowy Mountains. We zagen ook al een paar skiplekken. Maar het is nog herfst hier, hoewel…  we spraken even een stel uit Goulburn die ons vertelde dat het twee dagen geleden hier gevroren had op deze camping in de bergen. Het zijn ook koude avonden hier, vanaf een uur of 5 doen we een sweater en een lange broek aan. We gaan na het eten als het donker is in onze warme camper zitten om te lezen of een verslagje te schrijven of we doen een spelletje. Ja  we verlangen alweer een beetje naar de warmte van Bali…
Diggins Camping is een camping met basisvoorzieningen, er zijn toiletten, er is een rivier waar je water kunt halen en je kunt vuurtje stoken op elke plek. Lekker primitief zeiden zij vanuit een luxe volledig ingerichte camper incl. toilet en douche, magnetron, tv, warm en koud water, koelkast, (helaas geen vaatwasser), broodrooster, airco en verwarming. Maar Internet is dus niet aanwezig in de NP’s dus dat moeten we een paar dagen missen. We zijn van plan om nog een paar NP’s bezoeken dus dat zal wel vaker gebeuren.

Vanmorgen een trail gelopen. We konden meteen vanaf de camping een mooie route lopen langs de rivier. De route wordt ook gebruikt voor mountainbikers en hardlopers. Een van die hardlopers die we tegenkwamen stond stil want zij had net een zwarte slang gezien en hoewel we driftig hebben meegekeken konden we deze niet meer traceren. We hadden gehoord van de  drie ‘S’ in Australië: Snakes, Spiders and Sharks  Een eindje verderop schrikken we van een grote Sangoeroe die ook van ons schrikt, dat scheelt weer. Zo gebeurt er altijd wel wat hier.
De route is mooi bewegwijzerd en we zien dat we ook naar een of ander klein vakantiedorpje kunnen gaan, daar is een restaurant en een koffietentje. Was de wildernis Australisch, het vakantiedorp is Zwitsers: alles keurig aangeharkt en zeer mooie moderne vakantiehuizen. We zien dat er les wordt gegeven in vissen en het werpen met hengels, er worden mountainbikes verhuurd (alleen gloednieuwe) en het ziet er gewoon zeer verzorgd uit. Na de koffie vervolgen we onze route  en deze keer komen we zonder noemenswaardige verrassingen weer terug op de camping.

We doen onze wandelschoenen uit en gaan met onze benen op de picknicktafel zitten, heerlijk. Broodje erbij en een kopje thee. Op dat moment komt er een parkwachter langs en die zegt: ‘You look pretty relaxed’. We zeggen dat we net een mooie trail hebben gelopen. ‘Then it’s well deserved’ reageert hij.

1. Alie:
    9 april 2018
    lieve allebei, wat heerlijk klinken al deze verhalen. Natuur, cultuur snuiven en de tijd aan je zelf hebben. Zalig! Het verschil Australie en Bali lijkt me wel supergroot, maar dat verlangen kan ik me wel een beetje voorstellen ;-)
    Geniet er verder van!!!
  2. Janny Bos:
    10 april 2018
    Hallo Kees, Vandaag vier je je verjaardag aan de andere kant van de wereld. Wellicht met een struisvogelbiefstuk ofzo. Ik wil je feliciteren met je verjaardag en met jullie prachtige reis. Bedankt dat we er, dankzij je prachtige verhalen, van mee kunnen genieten.
  3. Kees van Someren:
    10 april 2018
    Dag lieve dames, vanuit de andere kant van de wereld genieten wij weer van de reacties en felicitaties.
    We gaan graag nog even door voor onze trouwe lezers.
  4. FC:
    10 april 2018
    Na een paar verhalen achter te hebben gelopen, lees ik nu weer om 'bij te zijn'. Wat een mooi verhaal weer. De camper klinkt fantastisch! Ook mooi om zo'n trail te lopen. Wat een bijzondere ontmoeting met de PR zo. Geniet van het mooie land! Met enige jaloezie, maar met volledige gunfactor reis ik met jullie mee. Liefs
  5. Kees van Someren:
    20 april 2018
    Blijf ons volgen en laat gerust een reactie achter.