35. Darling, Sweetheart and Love

5 april 2018 - Albury, Australië

Elke keer verbazen we ons erover als we wat bestellen bij een bakker of een koffietentje of in een winkel. Het personeel zegt steevast 'How are you' en wacht amper op een antwoord. Beetje Amerikaans dus. Vandaag hadden we weer iets anders. We bestelden een kopje koffie en een broodje bij een klein bakkertje annex koffiezaak en de serveerster begon meteen tegen K met 'Sweetheart', M keek wel een beetje gek op. Toen M vervolgens als 'Darling;  werd bejegend verdween al het wantrouwen... We hebben even op haar gelet en ze heeft drie woorden die steeds terugkomen als ze klanten aanspreekt: Darling, Sweetheart and Love. Is het vervelend? Neen, het komt op de een of andere manier ook weer wat oprecht over. Je kunt slechter aangesproken worden...

Vanmorgen  hoorden we onze enige buren al vroeg de tent opruimen en zelf zaten we voor 8 uur al in de zon te ontbijten. De nacht was fris, in de bergen koelt het behoorlijk af. We hebben nog even een klein stukje van de Janolah river trail gelopen en zijn na de koffie met de camper op pad gegaan. We hebben geleerd van gisteren en hebben eerst een camping geregeld, dat geeft meteen een rustiger gevoel en een mooi doel. We rijden eerst nog een stuk door de Blue Mountains die inderdaad ook een blauwe glans hebben, komt door de eucalyptusboom zegt de Lonely Planet, die boom geeft een bepaalde vochtigheid en dat levert een blauwe glans op. Na de bergen heel veel schapen gezien en heel veel uitgestrekte landerijen. Wat op plaatjes staat van ruimte en schapen in Australie,  dat idee dus. Heel veel dode kangoeroes en wombats gezien; die worden aangereden en dan zie je ze aan de kant van de weg liggen in verschillende staten van ontbinding.

Even een huiskamervraag: wat is de hoofdstad van Australië?
Antwoord is niet Sydney en niet Melbourne maar Canberra. Daar zitten we nu vlakbij op een camping met allerlei voorzieningen. Er is ook een zwembad en toen we erin doken verlangden we meteen weer terug naar Rambutan - want het was ijs en ijskoud. Toen we onze pasta voor de camper oppeuzelden zagen we opeens drie kangoeroes vrolijk over het terrein huppelen. We hebben ze Darling, Sweetheart en Love genoemd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gert en Willy:
    5 april 2018
    Wat een prachtige verhalen en wat evenzo mooie dingen zien en beleven jullie. Heel erg leuk om mee te kunnen genieten van jullie reis.
    Hgr Gert en Willy.
  2. F&G:
    5 april 2018
    Haha darling Kees en sweetheart Mariette : hier komen jullie niet meer vanaf bij PS.
    Live F&G
  3. Coby:
    5 april 2018
    Geweldig..!! Deze korte verhaaltjes t.z.t maar bundelen...! ✒📒Onder het pseudoniem Darling S (sweetheart). 😘
    Veel plezier nog saampjes.....👫🚙
  4. Kees van Someren:
    9 april 2018
    Thank you darlings! We love you all.