33. Bondi Beach

3 april 2018 - Sydney, Australië

Weeronline zegt dat het  's morgens bewolkt is en 's middags zonnig. Dus we starten met een stadswandeling en komen al snel bij Sydney Tower Eye, er is eerst een 4d film en dan gaan we met lift zo'n 250 m naar boven. Daar is een 360 graden view. Wat is Sydney toch een enorme stad en wat een mooi uitzicht op de stad, haven en alles wat beneden ons ligt. De sky walk (18 m hoger en dan in een speciale overall geketend in de buitenlucht staan) slaan we deze keer maar over.

We lopen door China town en komen bij de Chinese garden of friendship in een hele rustige en serene omgeving terecht. Watertjes, bomen, rotspaadjes en stilteplekken. We worden bijna helemaal Zen...

Omdat de zon is doorgebroken pakken we de bus naar Bondi Beach, een half uur van ons hotel. Het strand ziet er fantastisch uit.  De Tasmaanse zee is helder en er zijn zeer veel jongeren die daar surfen. We halen de gemiddelde leeftijd mooi een stukje omhoog. Allemaal sportieve en strakke lijven en er wordt ook veel getraind op en om het strand. Zwemmen wordt niet aangeraden vandaag en de baywatch surveilleert vanuit een speciale 4auto met megafoon.

Om te eten en drinken moeten we eerst gastlid worden van de North Bondi RSL, een organisatie van (oud) militairen die elkaar regelmatig zien om de herinneringen levendig te houden. We zijn amper binnen en zitten te genieten van ons uitzicht over de baai en dan valt het licht uit. Iedereen gaat staan en  The Last Post wordt gespeeld. "Every day at sunset we show our respect by standing and facing to the west to remember all the brave servicemen and servicewomen who fought, and still fight, to protect our Peace and Freedom." zo staat er op site.

Iedereen toont respect (pet af en in de houding) en als er gezegd wordt 'We will remember them' wordt er door een aantal mannen gemompeld: 'Yes we wil'.
Het is een bijzonder moment. Daarna gaan de lichten weer aan en komt de levendigheid weer terug.

1. FC:
    3 april 2018
    Heerlijk de stad ontdekken! Mooi moment in de beach bar, wanneer maak je dat nou mee? Een reis om nooit te vergeten. Succes en veel plezier met de camper!
  2. Gert en Willy:
    4 april 2018
    Wat enorm leuk om jullie ervaringen en belevenissen op deze wijze mee te kunnen maken. Wat een prachtige dingen zien jullie en maken jullie mee.
    Hgr Gert en Willy.
  3. Gerrit:
    4 april 2018
    Ja, rare mensen, die Aussies!
  4. Kees van Someren:
    5 april 2018
    Het blijft bijzonder allemaal, ander land, andere cultuur. We gaan gewoon door met ontdekken en verbazen.