32. Amazing

2 april 2018 - Sydney, Australië

We komen uit een derde wereld land en zijn nu echt in een andere wereld beland. Overal in Sydney zijn er hippe koffie barretjes en tentjes waar je gezond voedsel kunt kopen. We zien ook vaak dat er eten gekocht wordt en dan wordt het in een zakje meegenomen. De Aussies lopen graag en veel in sportkleding en sportschoenen. Sport is belangrijk. De wegen zijn schoon, we hebben nog geen graffiti gezien en de mensen zijn hulpvaardig om de weg te wijzen. We vinden het een levendige stad.

We hebben de stad ondertussen flink verkend. In de Lonely Planet staat een interessante wandeling van een paar uur. We zijn naar Harbour Bridge gelopen ('lengte 1.124 meter en 52.800 ton zware brug'), die hier bekend staat als The Coathanger (‘kleerhanger’). Daar vandaan hebben we  een prachtig uitzicht over de prachtige haven. Vlak daarbij is het legendarische Opera House; het lijkt op een futuristische zeilboot die op het water drijft. Vlakbij de haven is een wijk die The Rocks heet en daar zijn we uitgegaan. Het is een oude havenwijk met gezellige cafeetjes en restaurantjes. Het drukst was het vanavond bi Munich, een Duits restaurant/ cafe waar je Duits bier en de Duitse keuken kunt gebruiken; het personeel loopt in lederhosen en de dames in een tirolerpakje (geen commentaar). De muziek speelt hard en vooral onverstaanbaar Duits, ze gooien er af en toe een jodeltje uit. Toen we van onze verbazing waren bekomen zijn we toch maar doorgelopen.

We gebruiken wat drankjes in een fancy tent (dan voelen we ons nog een beetje jong....) en gaan na een welbestede dag terug naar het hotel.

1. FC:
    2 april 2018
    Wel heel mooi, deze overgang. Ik moet er ook nog aan wennen in de verhalen :-) Lijkt mij ook erg mooi om eens naar Australië te gaan! Goed dat jullie zijn doorgelopen bij het Duitse etablissement, klinkt niet geweldig. Leuk dat je het maken van collages onder de knie hebt, mooi! (Wist je trouwens dat je ook witte randen kunt toevoegen aan de foto's? Dit kun je via 'borders' doen bij het opmaken van de collage. Liefs vanuit hier!
  2. AV:
    2 april 2018
    Zo te lezen al veel gezien in Australië! Klinkt goed! Mooie foto('s) ook!
  3. Kees van Someren:
    3 april 2018
    We missen het leven in Indonesië ook en moeten wennen aan het leven hier. Van werkgerelateerd naar vakantie is een grote overgang. We zijn nog wat op zoek naar ons nieuwe ritme. Dank voor de tips!
    Vandaag gaan we weer nieuwe foto's maken en eentje die we bijzonder vinden plaatsen we op de blog.