31. Hello mates!

1 april 2018 - Sydney, Australië

Deel 2.

We zijn van de ene wereld in de andere beland. Gisteren werden we door Fast Eddy van Lovina naar het vliegveld gereden (slechte rit) en hebben we op het vliegveld onze vorige bijdrage gemaakt. Daarna hadden we een nachtvlucht naar Sydney. M houdt dan de wacht en K kan dan lekker wat uurtjes nachtrust pakken. Het was een goede vlucht met Qantas, de 'spirit' van Australië. Al om 06.15 liepen we bij de immigratie.

Met de trein richting centrum en naar het hotel. Om 8 uur was de kamer nog niet klaar maar de hotelmedewerker zag twee verreisde Hollanders staan en vroeg of we ons wilden opfrissen (of was het onze odeur?). Hij gaf ons van die grote dikke hotelhanddoeken mee en wees ons de douche. Wat is het toch lekker om fris en schone kleren aan te doen, daar kun je van genieten!

Ontbijten met yoghurt en muesli en een bakkie koffie daarbij en we zijn klaar om de nieuwe wereld te ontdekken. We lopen langs een enorme katholieke kerk met klokkengelui worden we binnengehaald en het is overvol. Het eerste lied kennen we nog van onze eigen traditie: 'Christus onze Heer verrees', het wordt door het kerkvolk en het koor uit volle borst meegezongen. Als daarna de viering overgaat in het Latijn zoeken we de uitgang op; daar hebben we niet zoveel zin in en bovendien hebben we ook afgelopen vrijdag een flinke viering meegemaakt.

We lopen door de Koninklijke Botanische tuin en zien ibissen lopen; de eerste is bijzonder maar als je daarna nog heel veel van die grote vogels ziet wordt je er een beetje flauw van. We lopen langs de haven en zien een prachtige skyline, wat een mooie stad is dit toch. Wat ons opvalt is dat het er schoon is, allemaal is het goed georganiseerd en er heerst een relaxte sfeer. Hier kunnen we ons de komende tijd wel vermaken.

Om te vieren dat we veilig bij deze halte zijn gearriveerd en omdat het Pasen is toasten we met een mooi glas witte wijn uit Nieuw Zeeland. Proost.

1. FC:
    1 april 2018
    Het nieuwe avontuur is begonnen!! Geniet ervan. Het klinkt/begint al goed!
  2. Kees van Someren:
    2 april 2018
    Deel 1 zit nog in ons hoofd en deel 2 is fantastisch begonnen. We missen de mensen maar vinden het fijn om wat meer afstand te nemen.