13. Een verpleegkundige les & 'Speechless'

14 maart 2018 - Lovina, Indonesië

Er is een internationaal seminar bij Stikes Buleleng over 'Nursing management with humanistic approach based on caring innovation'. Er zijn drie sprekers: uit Surabaya, Thailand en namens Windesheim is dat Jannie. De zaal is goed gevuld en na het verhaal van de prof uit Surabaya over human approach in nursing gaat Jannie vooral in op 21 eeuwse vaardigheden in een veranderende omgeving. Haar interactieve manier werkt uitnodigend op de aanwezigen en ze willen graag meepraten. Vooral als het verhaal concreet wordt en er voorbeelden vanuit Nederland verbonden worden met de praktijk van Indonesië  komen aan. Meteen na haar lezing nemen we afscheid  van Jannie en Hans, ze gaan door naar Denpasar en vliegen terug naar Nederland. We bedanken voor de fijne tijd en voor de vele praktische adviezen. Wel thuis!

K&M gaan een verpleegkundige les observeren. er is een docente die aan de eerstejaars de werking van de sonde uitlegt en samen met de studenten het protocol langsloopt. Ze demonstreert op pakkende wijze stapje voor stapje en geeft handige adviezen. Na haar uitleg mogen twee studenten de demonstratie nadoen.
Wat ons opvalt is dat er duidelijke discipline aanwezig is in een prettige sfeer. Inhoudelijk zit het goed in elkaar. Didactisch zijn er altijd mogelijkheden ter verbetering. Deze bespreken we later met de docenten en het management. Volgende week gaan we ook theorielessen bekijken.

Nog even een bijzonder moment.
We hebben vanmorgen ook de avondmaalsset uit Wolfheze naar de predikant van Bukelang gebracht. We hadden hem al verteld dat we dit van tevoren komen brengen zodat we zondag gewoon met de scooter naar de kerk kunnen komen. We hebben het samen met hem uitgepakt en hij stond helemaal te glimmen van oor tot oor. Hij was geroerd en zei: I am speechless...
Zondag gaan we dit officieel tijdens de kerkdienst aanbieden.

1. Taco Bos:
    14 maart 2018
    Mooi jullie berichten te lezen. Onze Wolfhezense avondmaalsbekers zijn al door aardig wat lippen beroerd. Dat ze nu ook op Bali rondgaan is een bijzonder gevoel!
  2. Kees van Someren:
    19 maart 2018
    De gehele gemeente daar was zeer verheugd over deze gift en wenste ons na afloop:' Happy Sunday".