8. Netwerkavond

9 maart 2018 - Lovina, Indonesië

Vrijdag begint vroeg met een tocht door de bergen en bezoekjes aan een basisschool (pre school), zorgcentrum voor ouderen en het afvalproject. Stuk voor stuk interessant maar niet voor de blog van vandaag. Ook hebben we het niet over zwemmen in warmwaterbronnen, hoe leuk ook. Het verhaal gaat vandaag over de Netwerkavond.

We rijden naar  Ranggon Sunset in Lovina, dat is een soort congrescentrum met open podium en een fantastische view over de zee. Als de zon onder gaat komen de directeuren, docenten, medewerkers, gezinnen en belangstellenden van de projecten op bezoek om de presentaties mee te maken. Jannie heet alle mensen welkom en stelt ons voor, we beginnen de avond met het zingen van Bless the Lord van Taizé. Een mooi begin; we worden gefotografeerd en gefilmd.

Daarna is het woord voor de afvaardiging van Undiksha universiteit, die ook met een hele delegatie studenten aanwezig is. Goed verhaal met mooie slides. Ondertussen wordt er voor een drankje en het eten gezorgd. Er is een plezierige en ongedwongen sfeer. Putu Tastra heeft namens het district Buleleng een verhaal over toeristisch Noord Bali en hij heeft kadootjes meegenomen voor de studenten. Die worden om de beurt naar het podium geroepen en dan kunnen ze het presentje in ontvangst nemen, het heeft iets weg van een diplomering. Ook de projecten worden gepresenteerd; vaak vertelt de contactpersoon iets en komen de desbetreffende studenten erbij staan voor verdere kennismaking.
De Nederlandse studenten hebben twee presentaties voorbereid: eentje over verschillen tussen Bali en Nederland en eentje over onze nationale sport koekhappen. Dat laatste wordt ook op het podium gedaan met de Balinese studenten, het is hilarisch!
Daarna wordt er Balinese dansmuziek opgezet en er wordt gedanst; de Nederlandse studenten doen mee en komen ook met hun dansmuziek: de vogeltjes dans, house en Guus Meeuwis. het is een leuk feestje met verbroedering en verzustering alom.

1. Coby:
    9 maart 2018
    Wat een belevenissen al in de eerste week.
    Mooi en duidelijk zijn je verhalen....! Weer benieuwd naar de volgende.
    Lieve groet ......
  2. Harmen:
    10 maart 2018
    Wat een druk programma K&M! Indrukwekkend! Be good & stay well!
  3. Kees van Someren:
    29 maart 2018
    Blog helpt ons om de belevenissen een plekje te geven.
    We hebben een gevuld programma en dat bevalt ons wel.
    Dank voor de wensen.