3. Bevoorrecht

4 maart 2018 - Lovina, Indonesië

Het voelt al snel vertrouwd: de vriendelijke mensen, de geuren, de warmte, het tempo van leven en niet te vergeten het eten.
Bij een alleraardigst koffietentje is ook een soort marktje waar heerlijk eten te koop is. We komen erachter dat het gebruikelijk is om daar eten uit te zoeken en dan in dat gezellige koffietentje op te smikkelen met een drankje erbij. Het smaakt ons allemaal prima, en dat is ook niet zo gek als je het ontbijt gemist hebt. Opeens komt er een mevrouw bij ons zitten, het is de laatste vrije stoel zegt ze.. Ze komt uit Vlaardingen en is samen met haar man hier voor 19 dagen. Haar leven ratelt aan een stuk door: secretaresse geweest, vmbo gewerkt als lerares Nederlands, voorliefde voor talen en ongevraagd strooit ze met allerlei adviezen over het vakantie eiland. Als ze haar koffie op heeft gaat ze weer verder. Haar man wilde van morgen niet mee. (En wij begrijpen dat...)
We lopen naar het strand en zoeken de schaduw op. We zien een ceremonie en maken een praatje met de keurig aangeklede Balinezen. Of we een foto mogen maken: 'Ga je gang' zeggen ze. We volgen een klein stukje van de ceremonie met muziek en crematie en voelen ons bevoorrecht om hier nu bij te mogen zijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Piet:
    5 maart 2018
    Jullie weten me helemaal mee te nemen in de sfeer waarin jullie verblijven. Fantastisch!
  2. Gerrit:
    9 maart 2018
    Ik ben al weer fan van jullie verhalen. Blijven schrijven!