55. Bali Reprise fotofolio 1 t/m 4

1 mei 2018 - Ubud, Indonesië

Het derde deel van onze reis is alweer een aantal dagen oud en vandaag volgt er een update. Het fotofolio met elke dag een of twee foto's is voor velen lastig te vinden hebben we gehoord en daarom gaan we  dit een klein beetje aanpassen.
Allereerst volgt hier een overzicht en daarna meer informatie over de foto's.

Het fotofolio bestaat dus steeds uit een of twee foto's van de dag en we geven daar kort commentaar bij. Het is dus geen reisverhaal meer maar meer een kort relaas bij een foto. Hier volgen de eerste bijschriften. Voor de bijbehorende foto's moet je het mapje met foto's openen.

Foto 1: Ons huis in Jimbaran
Na onze vlucht van Adelaide naar Denpasar kwamen we middenin de nacht aan in ons nieuwe huis in Jimbaran. Hier wonen we drie dagen en daarna begint het avontuur met onze kinderen. We doen even helemaal niets behalve koffers uitmesten en opruimen, lezen, zwemmen en Netflixen. Dat is niet verkeerd na zo'n intensieve periode.

Foto 2: Strand Jombaran
Ons huis is vlakbij het strand. Daar lopen we op ons gemak naar toe. We vinden een leuk tentje voor een grote kop lemonthee met uitzicht op de zee. Er zijn flinke golven en we  zien heel veel surfers, sommige zijn ervaren anderen moeten nog veel leren en krijgen les. Het is een mooi schouwspel.

Foto 3: Tempel Pura Lohur in Ulu Watu
Vanmorgen met de scooter naar Ulu Watu gereden. De tempel Pura Lohur staat op een imposante plek, bovenop een steile rots. Het symboliseert voor Hindoes een schild dat bescherming moet bieden aan de demonen uit de zee. Het is hoog gebouwd, net als Agung, de heilige berg waar de oppergod van de hindoes, Shiva, zetelt. Mooi beeld is dat de zee de onderwereld wordt gevreesd; de hoogste berg Agung staat symbool voor het goede goddelijke en daartussen ligt de Middelste wereld waar het gewone leven van de Balinezen zich afspeelt.  Op de foto zie je een heilige bewaker en op de achtergrond de tempel. Wij vonden die heilige apen maar onvriendelijk, ze sprongen op iemands haar en een andere heilige pakte een slipper van een AUP.

Foto 4: Ulu Watu Beach?
In de loop van de middag zijn we naar de beach van Ulu Watu gegaan, moet erg mooi zijn hadden we gehoord. parkeren de scooter (betalen), toegang (betalen) en dan lopend langs allerlei kraampjes die spiegeltjes en kraaltjes willen verkopen. We moeten een enorme trap af en daarna nog een en komen dan bij de beach. Heel mooi maar niet geschikt voor ons om te zwemmen en te zonnen. We zijn weer teruggegaan en met de scooter naar ons eigen zwembad gegaan met in ons achterhoofd deze toplocatie.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gert en Willy:
    1 mei 2018
    Wat toch gaaf om zo mee te kunnen beleven met jullie reis. Wat fantastisch om dan na zoveel weken jullie kinderen weer te zien en dan nu samen nog verder te reizen. Echt wel geweldig. Heel veel plezier met elkaar en het genieten ervan zal vast wel lukken. Hgr.
  2. Kees van Someren:
    3 mei 2018
    Dank je, we gaan dat zeker doen en laten jullie ook een beetje meegenieten.