18. Mayong Cultural Walk

19 maart 2018 - Lovina, Indonesië

Zou de regentijd voorbij zijn? De afgelopen weken zagen we een redelijk vast patroon: 's morgens zonnig, 's middags wat bewolkt en even heel erg warm en daarna een regenbui en soms een hele beste. Daarna is het opgefrist en lekker koel.
Putu zegt dat de regentijd zo goed als  voorbij is en hij kan het weten want hij is vandaag onze gids. Hij weet alles van de omgeving en is goed op de hoogte van alles wat groeit en bloeit. De studenten zijn vorige week bij Ria en Putu geweest en zij vonden de wandeling mooi en interessant en ze vonden de lunch erg lekker.

"Mayong Cultural Walk is “visit a home bali family – Putu Artana and Ria” and helping you get short walk about 2,5 hour ( on Distance 5 Km) into the Countryside, Ricefields and following taste the local lunch cooked by Ria in Mayong village "

Putu vertelt ons van alles over kokosnoten, rambutan, cacao, nootmuskaat en natuurlijk over het verbouwen van rijst. De medicinale werking van sommige planten, bv. mangoesting thee, hij toont ons allerlei interessante specerijen en pittige kruiden die we ook kunnen proeven. Aan het einde stelt hij nog wat controlevragen om te testen of we goed hebben opgelet; de winnaar krijgt extra saté. M wint glansrijk.

De rijsttafel van Ria bestaat uit soep (aardappels, gember, kip, komkommer) en nasi (is wat wij witte rijst noemen, goreng is onze nasi).  Kip in een saus, heerlijke versgebakken maiskoekjes en saté (voor M uiteraard), groente met taugé en uitjes. Allemaal vers bereid en lekker! We smullen ervan.

De rest van de dag is het heerlijk zonnig en valt er geen spatje regen. Zou de regentijd dan toch voorbij zijn?

1. Charles en Carla:
    19 maart 2018
    Wat een heerlijke en prachtige verhalen iedere keer!!
    Dank je wel. en geniet ze!

lieve groet
  2. Kees van Someren:
    20 maart 2018
    Het is een groot avontuur waarin we gestapt zijn en we genieten er inderdaad volop van. En natuurlijk ook elke keer van de lieve reacties die we krijgen op onze verhalen!