44. Coffee, tea or champagne?

16 april 2018 - Melbourne, Australië

De wind is net zo snel weer weg als ze gekomen is. Het is nog niet helemaal droog maar het ziet er veel beter uit dan gisteren; het is een stuk warmer en aangenamer.
we gaan lekker een dagje de stad in en we hebben voor Melbourne nog eenpaar wensen: a. naar een kapper en b. Aboriginal) kunst bekijken.

We starten bij een gezellige winkelstraat een eindje uit het centrum dat we gisteren vanuit de tram hebben gezien. Veel leuke kleine hippe winkeltjes en een scala aan koffietentjes, restaurantjes en wie weet een kapper?
Na de koffie (capuccino, dubbele shot koffie en geen cacao), lopen we richting centrum in. We zien een kapper en zijn blij dat hij open is vandaag. het blijkt een massagesalon te zijn. De dames vertellen dat vandaag veel winkels open zijn en dat maandag veel winkels gesloten zijn. Even verderop is een kapper en we maken een afspraak voor later op de dag.

Het is zondag dus we moeten in ieder geval een kerk bezoeken en dat wordt de St. Paul's cathedral waar net een doopplechtigheid aan de gang is. We schuiven discreet achterin en bekijken de kerk. Mooi altaar, prachtige brandgeschilderde ramen en sfeervol. Daarna museum in. NGV Australia bij Federation Square heeft een mooie collectie moderne kunst en geeft vooral jonge talentvolle kunstenaars een podium. Omdat het regent nemen we ook een kijkje bij NGV International en ook daar zien we moderne en oude kunst. Voor de kenners; vooral kunst van de 20e eeuw (Lichtenstein, Warhol, Picasso e.d.)

We moeten ons haasten om op tijd bij de kapper te komen. We mogen meteen in de kappersstoelen plaatsnemen. Dan wordt er gevraagd:  'What do you want, coffee, tea or champagne?' Verbouwereerd zeggen we dat we wel een kopje thee willen. Wat is de bedoeling? Knippen voor K en kleuren voor M. We krijgen een prijsopgave en moeten even slikken. Dan komt er een jongeman met grijs lang haar en een piercing en die doet zijden handschoenen aan en die gaat ons haar wassen. dat doet hij op professionele en prettige wijze. De kapster van K heeft allerlei piercings en tattoos en knipt vakkundig en snel. M krijgt het aanbod om een handmassage of een nagelbehandeling, ze kiest voor het kleuren van de nagels. Of we nog wat willen drinken? Doe maar een glaasje. De kapsalon blijkt hairdresser of the year 2016 te zijn geweest leest K. Dat verklaart veel. Het personeel is echt bezig om de klant het optimaal naar de zin te maken en de kapsteres leveren kwaliteit. Als we helemaal klaar zijn bedanken we en willen we nog een foto maken voor de blog. Een oude man die de hele tijd ons zat aan te staren zegt waarom? 'Mind your own business' zegt M. Die oude man neemt het wel erg letterlijk op en blijkt de eigenaar te zijn van de salon en hij zegt:  'No pictures inside the shop'. Dus gaat het niet door en druipen we af. We vinden het jammer en lopen 's avonds toch nog even langs de salon schieten nog een paar plaatjes. Alles voor de blog.

1. F&G:
    16 april 2018
    Nu zijn wij toch wel heeeeel benieuwd hoe jullie eruit zien, geknipt en gekleurd door de hairdressers 2018 ! :-)
  2. Kees van Someren:
    17 april 2018
    Helaas kunnen we daar geen mededelingen over doen...