57. Fotofolio 9 t/m 12

2 mei 2018 - Jatiluwih, Indonesië

Foto 9: Schoolreisje
We worden opgehaald bij het hotel met een wat oudere KIA bus voor 8 personen. Onderweg zit de stemming er meteen in. Het is een beetje het schoolreisje gevoel: iets waar je lang naar uitkijkt en als het dan zover is dan klopt je hart verwachtingsvol. Herken je dat? Dat zie je in deze foto.

Foto 10: Cooking Class
Eerst met de kok naar de markt om Indonesische groenten en ingrediënten te halen, dan geeft de heer des huizes uitleg over het Balinese huis en daarna gaan we aan de slag met een mooi Indonesisch menu. We snijden, hakken, stampen allerlei groentes en specerijen fijn om er uiteindelijk een smakelijk geheel van te maken. ‘The proof in the pudding is in the eating’, het smaakt allemaal heerlijk. We zijn van 8.45 tot 15 uur onder pannen.

Foto 11: Wandeling rijstvelden
Rondom het hotel liggen allemaal rijstvelden. DT en K lopen de wandeling met de gids, de anderen blijven lekker bij het zwembad. We lopen over de smalle paadjes kriskras door de rijstvelden en genieten van het uitzicht. De rijst staat op het punt om eraf gehaald te worden, we hebben dus mooi geluk.

Foto 12: Tempelfestival
Jullie treffen het, zegt Dody onze driver, in de tempel wordt nu hard gewerkt aan het decoreren van de gebouwen. We zien overal mensen in traditionele kledij bezig met bamboe, bladeren, vlechtwerken, schoonmaken van de tempel en het ziet er allemaal erg feestelijk uit. Morgen of overmorgen beginnen hier de festiviteiten en die duren een week. Het is een groot festijn.

1. Gert en Willy:
    4 mei 2018
    Wat een fantastische belevenis en ervaring doen jullie op en maken jullie mee. Voor ons echt super om dit zo op afstand in heel geringe zin mee te kunnen beleven. Hele goede reis verder, geniet ervan en graag blijven wij op de hoogte.
    Hartelijke groet.
  2. Kees van Someren:
    9 mei 2018
    Dank je. We naderen het einde van onze reis en plaatsen nog een keer een fotofolio en daarna is er nog een terugblik.
    Maar eerst nog even genieten!