52. Take care of the kangaroos

24 april 2018 - Adelaide, Australië

We zijn hier altijd vroeg op want dan pak je de dag mee. Vandaag rijden we naar Vivonne Bay, dit wordt als bijzonder aangegeven in de Lonely Planet. Om dat te bereiken moeten we de weg af en een zandweg op. Dit is eigenlijk tegen onze principes want we willen met de camper alleen maar goed begaanbare wegen. Het bord dat er ook een camping is voor caravans trekt ons over de streep en we rijden over de onverharde weg naar Vivonne Bay. Het is maandagmorgen 9.15 uur en niemand te zien, alleen wij en de baai, Ontzettend mooi maar een geur van rotte eieren betekent dat we niet te lang kunnen blijven. Een bakkie doen we bij een van de spaarzame cafeetjes op het eiland. We zijn de enige bezoekers.

Dan is het tijd voor het hoofdmenu: Seal Bay. We melden ons voor een begidste tour en mogen met een groep (weer met een paar AUPs) een route lopen op het strand. Daar zien we de veel zeeleeuwen en we mogen op gepaste afstand kijken en ondertussen vertelt de gids over het leven van de zeeleeuwen. Er zijn nu veel kleintjes die moeten leren zwemmen en moeder en kind herkennen elkaar aan de geur. We kijken vol verbazing naar zoveel moois; het strand, de omgeving is al mooi en dan zien we ook stuk of 50 zeeleeuwen liggen. Sommigen liggen gewoon lui in de zon, andere spelen wat, weer anderen komen net uit het water, het is net een natuurfilm.

We hebben ook nog even tijd om naar een haventje te gaan en daar zien we zomaar een paar pelikaans, wat een verrassing! Tijd voor de lunch hebben we eigenlijk niet want ongemerkt is het toch al weer laat en moeten we ons nog haasten om op tijd bij de ferry te zijn. We kopen snel nog wat broodjes voor onderweg. De verkoper snapt dat we haast hebben en zegt: 'Drive safely, you will be on time. Take care of the kangaroos!
Dat doen we en als er een kangoeroe midden op de weg stilstaat en ons heel zielig aankijkt rijden we daar heel voorzichtig omheen.
De ferry halen we zonder problemen.

De weg naar Adelaide is kronkelig en gelukkig niet zo lang. Als we op de laatste camping aankomen zien we de zon ondergaan. We lopen nog even naar het strand en zien in de verte een vuurrode hemel. Het is onze laatste avond hier in Australië, morgenavond gaan we weer terug naar Bali en start deel 3 van onze reis.

1. Coby:
    24 april 2018
    Goede reis weer terug naar Bali. En veel straks met de kids....!!
  2. Kees van Someren:
    25 april 2018
    Dank je Co, we hebben er zin in!