25. Over studenten en een workshop voorbereiden

26 maart 2018 - Lovina, Indonesië

Even over studentenzaken. Afgelopen donderdagavond hadden we hier een enorme regenbui met overstromingen (hoezo regentijd voorbij?), In Singaraja was het helemaal slecht. In een van de studentenhuizen merkten twee studentes dat het begon te lekken en flink ook, even later stond de vloer blank en binnen een paar minuten stonden ze in anderhalve meter water. Ze probeerden de deur op en te krijgen maar dat lukte niet. In paniek hebben ze de deur geforceerd en ingetrapt, toen waren ze gelukkig weer buiten en veilig. Alles nat: beddengoed, kleding, paspoorten, laptops, telefoons... daar sta je dan.
De coördinator heeft meteen een noodscenario in gang gezet. Een paar studenten konden bij de school overnachten en er is geregeld dat ze voorlopig in hotel Rini kunnen verblijven in Lovina, dat is het hotel naast ons. We zijn natuurlijk even bij hen wezen kijken en horen hoe het gaat. Ze zijn realistisch en hoewel ze de laptops en telefoons in de rijst hebben gelegd gaan ze er vanuit dat het w.s. niet meer goed komt. We zijn niet slecht af zeggen ze, verzekering dekt onze schade wel, hoe het verder moet met andere lokale pechvogels is maar de vraag. Het hotel bevalt ze goed, ze zijn vol goede moed en er is een zwembad bij.

Vandaag hebben we een workshop voorbereid voor docenten van de Stikes universiteit. We willen activerende didactiek gaan doen en koppelen dat ook aan bejegening van patiënten. Als het goed is komen er morgen stuk of 15 docenten en K heeft om een vertaler gevraagd. We stoppen er ook een stukje Holland promotie in met stroopwafeltjes en Wilhelmina pepermunt. Leren kan ook lekker zijn, toch?! We zijn benieuwd hoe het allemaal overkomt.

1. FC:
    26 maart 2018
    Vervelend voor de gedupeerden van storm! Bijzonder, dat het daar ook zo hard kan regenen - zou je bijna niet denken met alle zonovergoten foto's. Fijn dat de moet erin wordt gehouden. Succes met de workshop, het valt vast in de smaak!
  2. FC:
    26 maart 2018
    moed* natuurlijk
  3. Kees van Someren:
    27 maart 2018
    Regentijd hoort bij de tropen, vooral in de periode december - maart. Tussendoor is er veel ruimte voor de zon en is het lekker warm.