19. Ongemak

20 maart 2018 - Lovina, Indonesië

Als we naar de scooter willen lopen gaat de telefoon. Het is Sundayana van Stikes, ons bezoek komt  vandaag  bij nader inzien niet uit zegt hij, er zijn allerlei voorbereidingen voor ceremonies en woensdag kan ook niet want dan is het ook een Balinese feestdag. Als K zegt dat er best veel feestdagen zijn moet hij lachen en zegt hij dat het hoort bij Bali.
Er is altijd wel een feest op Bali. Héél Bali is eigenlijk een heel groot feest. Donderdagmorgen zijn we weer welkom.

Toch komt het niet kunnen bezoeken ons wel uit. Gisterochtend heeft K bij het parkeren van de scooter een lastige draai gemaakt en nu heeft hij rugpijn (leeftijd?). We gaan omdat we nu tijd hebben naar Agung, een massagesalon, en nemen daar allebei een rugbehandeling. Twee dames leiden ons naar de massagetafels en vragen of we een soft, medium of strong behandeling willen. Doe maar medium zeggen we in koor. De eerste handelingen die de dames verrichten zijn best stevig en we vragen ons af als dit medium is, wat zou strong dan wel niet zijn...
De rug wordt helemaal los gemasseerd en beklopt en de behandeling van een uur is ook zo weer voorbij. Kan ook zijn dat we even ingedut zijn want soms was de behandeling ook heel prettig en ontspannen. K kan in ieder geval nu weer  beter lopen en goed zitten.
We doen vandaag verder maar kalmpjes an.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Y Schreiber:
    20 maart 2018
    Heel veel beterschap,Kees.
    Doe even een paar dagen rustig aan
    Gewoon wat extra paracetamol doet soms wonderen!
  2. Kees van Someren:
    21 maart 2018
    Bedankt voor de bemoedigende reactie.
    We hebben een behoorlijk intensief programma gehad en dat speelt wellicht ook mee.
    Warmte en beweging dat helpt, vandaag gaat het al veel beter.
  3. Daan:
    21 maart 2018
    Beterschap! Mooi om te horen dat het beter gaat.

Over Agung gesproken: nog iets gemerkt van de vulkaan?
  4. Kees van Someren:
    21 maart 2018
    Wat leuk dat je reageert! Het gaat stukken beter dan gisteren, heb zelfs een beklimming kunnen doen.
    We hebben niets gemerkt van de vulkaan, De mensen hier zeggen wel dat door de vulkaan veel minder toeristen aanwezig zijn.